Når hverdagen forandrer sig

Mens vi venter på at starte i vuggestue eller børnehave

Velkommen, skal alle føle sig hos os. Derfor modtager du og dit barn et velkomstbrev med informationer omkring besøg og samtale med en pædagog fra stuen. Det er vigtigt for os, at vi deler viden omkring dit barn og vi får afstemt forventninger til hinanden inden opstarten. Det giver de bedste forudsætninger for det gode samarbejde.

Klar, parat, start – i vuggestue

Dit unikke barn er i fokus, når vi tilrettelægger indkøringen i vuggestue. Vi ser på dit barns behov og planlægger efter det. Typisk er du, som forælder, med dit barn de(n) første dag(e) et par timer og de næste dage afprøver vi, at dit barn er alene i vuggestue i intervaller, der bliver længere og længere.

Vi ved, at børn og forældre er forskellige og vores udgangspunkt er altid at finde en form, der passer godt til jer, som I er trygge ved.

Når dit barn bliver 3 år

Rullende overgang til børnehaven, er en mulighed i Provstejorden, da langt de fleste børn også går i vores vuggestue. Vi arbejder med en blid overgang, så dit barn får kendskab til børnehaven inden opstart. For eksempel arbejder vi med overgangsgruppe for vuggestuens ældste børn og børnehavens yngste børn, ligesom der planlægges besøgsdage med spisning.

Dagplejebørn, der skal starte i børnehave, får samme mulighed, som ved indkøring i vuggestuen – en skræddersyet opstart, der passer til jer. Her er det også altid en mulighed, at dit barn kan komme på besøg, sammen med sin dagplejemor.