Forældre, som de vigtigste samarbejdspartnere

Åbenhed og fælles retning sikrer dit barns trivsel

Samarbejdet mellem dig som forælder og os som institution, er den vigtigste faktor for vores fælles sikring af dit barns trivsel. Vi tror på åbenhed og tæt samarbejde, som den bedste forudsætning for tryghed og trivsel.

Alle børn skal trives

Målet er trivsel for alle børn. Det arbejder vi systematisk med gennem trivselsevalueringer af alle Provstejordens børn, 2 gange årligt.

Vi har altid øje for, at dit barn udvikler sig og trives. Dette fokus er trivselsevalueringerne med til at systematisere.

At forstå og blive forstået har kæmpe betydning for dit barns trivsel. I Provstejorden sprogvurderer vi dit barn, når han/hun starter i børnehaven. Det giver os et billede af, om vi skal have et øget og særligt fokus på den sproglige udvikling. Der er desuden mulighed for at sprogvurdere igen, når dit barn fylder 4, 5 og 6 år – det gør vi kun, hvis vi sammen vurderer, at der er et behov.

Bliver du som forælder bekymret for dit barns trivsel eller udvikling, prioriterer vi at mødes om dette til hver en tid – vi tager dit barns trivsel alvorligt.

Det bedste udgangspunkt er forældresamtalerne

Vi tilbyder opstartssamtale inden dit barns starter i institutionen og en opfølgningssamtale, når dit barn har været hos os i 3-4 måneder. Vi har brug for din viden om dit barn, for bedst mulig at kunne skabe den mest optimale opstart i institutionen.

Forventningsafstemning er vigtig for os, så vi får de bedste forudsætninger for det gode samarbejde med dig.

En styrke, at kunne give en hånd med

1 gang om året holder vi en arbejdseftermiddag, hvor forældre og personale samles om forskellige praktiske opgaver i huset. For eksempel oprydning og små håndværkerprojekter.

Der er ikke mødepligt, men vi vil blive rigtig glade, hvis du vil give en hånd med 😊