Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Institutionsbestyrelsen

Sådan fungerer det

Hvert år i november vælges ny forældrebestyrelse med opstart 1. januar året efter.

Har du som forælder lyst til at sidde i bestyrelsen, stiller du op til valg og vælges ind via afstemning – dette foregår i udgangspunktet på et forældremøde.

Der vælges 5, 7, eller 9 medlemmer – dertil kan vælges suppleanter. Bestyrelsen konstituerer sig umiddelbart efter valget.

Som forældrevalgt til bestyrelsen vælges du som udgangspunkt for 2 år ad gangen.

Vi afholder cirka 4 bestyrelsesmøder om året – dertil varetager bestyrelsen traditionen tro, afviklingen af sommerfesten i august/september, samt 2-3 forældrekaffearrangementer.

Som noget nyt afholder bestyrelsen desuden 2 fællesspisningsarrangementer om året.

Bestyrelsens beføjelser 

I bestyrelsen får du et særligt indblik i institutionens overordnede pædagogiske rammer og indhold. Det kan du være med til at udvikle, ved at stille os gode spørgsmål og undre dig over vores praksis. Du har desuden indflydelse på hvilke aktiviteter, der kan tilbydes i institutioner og hvad vi skal have et særligt fokus på.

Derudover er det alene bestyrelsen, der beslutter om frokostordningen skal være en mulighed eller ej – dette vælges hvert 2. år.

Omsætning af den store brugermåling (Forældretilfredshedsundersøgelse) hvert 4. år bliver gennemarbejdet i bestyrelsen.

Skal der ansættes nye medarbejdere, har du mulighed for at sidde med i ansættelsessamtalerne.

Forældrebestyrelsens formand sidder med i dagtilbudsbestyrelsen og får dermed indflydelse på de mere overordnede principper for hele dagtilbuddet.

Forældrebestyrelsen 2021

  • Caroline – formand
  • Anne - næstformand
  • Mona
  • Rune
  • Christian
  • Line
  • Anete
  • Bettina - suppleant
  • 2 repræsentanter fra institutionen: Eva og Ann
  • Og Dorthe – pædagogisk leder