Fordybelsesgrupper

Tid til nærvær og plads til fordybelse

Erfaring viser os, at det største nærvær, læring og udvikling sker, når der er tid og plads til at blive set, hørt og øve sig.

Vores klare overbevisning er at tilrettelægge vores pædagogiske aktiviteter i mindre fordybelsesgrupper, vil give dit barn netop de bedste forudsætninger for læring, trivsel, udvikling og dannelse.

Praktisk sker det ved, at den store børnegruppe deles i mindre grupper. I børnehaven med 4-6 børn og 1 voksen og i vuggestuen med 3-4 børn og 1 voksen. Indholdet er varierende og afhængig af børnenes interesser og optagetheder og altid med afsæt i den styrkede pædagogiske læreplan.

Konstante opmærksomheder

Fordybelsesgruppernes indhold vil altid være varierende i indholdet, da vi kikker, lytter og observerer på børnenes interesser og optagetheder.

Dog er der altid, i alle aktiviteter, et særligt fokus på udviklingen af de sociale spilleregler og relationer til andre børn og til den voksne, på børnenes selvhjulpenhed, på mestringsevne, på robusthed, på sproglig udvikling, på dit barns motoriske udvikling, på legekompetencer, på udvikling af dit barns selvværd og selvtillid og på dannelse af det hele barn.

Alt dette slipper aldrig vores fokus.